YAMONG YANMONG
2024 SEPTEMBER, 133.5sqm
Brand & Space Identity
Interior Construct
2024 SEPTEMBER, 133.5sqm Brand & Space Identity, Interior Construct
‘Yamongyamong’, completed in September 2024 in Seongsu-dong, Seoul.
We have completed the space for the craft beer store ‘YAMONGYAMONG’, preserving the vintage sensibility by utilizing the existing structure of the space. To emphasize the vintage atmosphere, we incorporated metal materials in various parts of the space, including bar tables, partitions, and structures. To balance the cold feeling given by the metal materials, we arranged warm orange accent colors, natural wood elements, and soft warm lighting so that customers can enjoy the space comfortably.
2024년 9월 완공된 서울 성수동에 위치한 ‘야몽야몽’입니다. 기존 공간의 구조를 활용하여 빈티지한 감성을 살린 크래프트 맥주 매장 야몽야몽의 공간을 완성했습니다. 빈티지한 감성을 강조하기 위해 바 테이블 및 파티션, 구조물에 파이프를 활용하는 등 공간 다양한곳에 철제 소재를 활용했습니다. 철제 소재가 주는 차가운 느낌을 중화 시키기 위해 따뜻한 오렌지 포인트 컬러와 원목 소재, 부드러운 조도의 전구색 조명을 배치하여 고객들이 편안하게 공간을 즐길 수 있도록 설계했습니다.
The name ‘YAMONGYAMONG’ is a pure Korean word (dialect) meaning ‘the shape of something that is chewed a little at a time, as if it has flavor’. Rather than just drinking for the sake of getting drunk, we hope customers will slowly savor our beer and the pizzas that pair well with it. The name was inspired by the similarity to the sound of a cat meowing, ‘YAMONGYAMONG’.
To express that the store is operated by two brothers, we anthropomorphized cats: the elder cat, a beer expert, holds a beer glass, while the younger cat, who makes delicious pizzas, holds a pizza. This character design is friendly and cute, allowing consumers to intuitively understand what is sold at ‘YAMONGYAMONG’.
The name ‘YAMONGYAMONG’ is a pure Korean word (dialect) meaning ‘the shape of something that is chewed a little at a time, as if it has flavor’. Rather than just drinking for the sake of getting drunk, we hope customers will slowly savor our beer and the pizzas that pair well with it. The name was inspired by the similarity to the sound of a cat meowing, ‘YAMONGYAMONG’.
To express that the store is operated by two brothers, we anthropomorphized cats: the elder cat, a beer expert, holds a beer glass, while the younger cat, who makes delicious pizzas, holds a pizza. This character design is friendly and cute, allowing consumers to intuitively understand what is sold at ‘YAMONGYAMONG’.
상호명 ‘야몽야몽’은 ‘맛이 있는 듯 조금씩 씹는 모양’을 의미하는 순우리말(방언)입니다. 단순히 취하기 위한 술과 안주가 아니라 맥주와 그에 어울리는 피자를 천천히 음미하며 즐기길 바라는 마음,그리고 고양이 울음소리인 ‘야옹야옹’과 비슷한 점에 착안하여 상호명을 지은 곳 입니다.
두 형제가 함께 운영하는 매장임을 표현하기 위해 고양이를 의인화하여 씨서론 맥주 전문가인 형 고양이에게는 맥주잔을, 피자를 만드는 동생 고양이에게는 피자를 각자 손에 들게 하여 친근하고 귀여우면서도 야몽야몽 매장에서 무엇을 판매하는지 소비자들이 직관적 알 수 있는 캐릭터로 개발했습니다.
상호명 ‘야몽야몽’은 ‘맛이 있는 듯 조금씩 씹는 모양’을 의미하는 순우리말(방언)입니다. 단순히 취하기 위한 술과 안주가 아니라 맥주와 그에 어울리는 피자를 천천히 음미하며 즐기길 바라는 마음,그리고 고양이 울음소리인 ‘야옹야옹’과 비슷한 점에 착안하여 상호명을 지은 곳 입니다.
두 형제가 함께 운영하는 매장임을 표현하기 위해 고양이를 의인화하여 씨서론 맥주 전문가인 형 고양이에게는 맥주잔을, 피자를 만드는 동생 고양이에게는 피자를 각자 손에 들게 하여 친근하고 귀여우면서도 야몽야몽 매장에서 무엇을 판매하는지 소비자들이 직관적 알 수 있는 캐릭터로 개발했습니다.