SUPER
SIMPLE
2022 November, Brand Identity Project
Character, Package, Visual, Goods, Signage
2022 November, Brand Identity Project : Character ・ Package ・ Visual ・ Goods ・ Signage
01. 캐릭터 개발
‘고객들에게 사랑받는 캐릭터가 있었으면 좋겠어요.’라는 클라이언트의 요청 사항을 듣고 슈퍼심플의 햄버거 이미지를 착안하여 캐릭터를 디자인했습니다. 완성된 햄버거 캐릭터에게는 ‘슈프리’라는 귀여운 이름을 지어주었습니다. 나아가 슈프리의 친구들을 만들어주기 위해 판매 메뉴들을 의인화하여 셰이크, 에이드, 감자튀김, 샐러드 캐릭터를 디자인했습니다.
01. Create characters
“We want to have a brand character that is loved by customers.” The sketchbook characters and drew a hamburger character. “SUPLEE” made a lovely name. Also for SUPLEE, create him friends Milk Shake, Ade, Fries, salad, BBQ fire.
01. 캐릭터 개발
‘고객들에게 사랑받는 캐릭터가 있었으면 좋겠어요.’라는 클라이언트의 요청 사항을 듣고 슈퍼심플의 햄버거 이미지를 착안하여 캐릭터를 디자인했습니다. 완성된 햄버거 캐릭터에게는 ‘슈프리’라는 귀여운 이름을 지어주었습니다. 나아가 슈프리의 친구들을 만들어주기 위해 판매 메뉴들을 의인화하여 셰이크, 에이드, 감자튀김, 샐러드 캐릭터를 디자인했습니다.
01. Create characters
“We want to have a brand character that is loved by customers.” The sketchbook characters and drew a hamburger character. “SUPLEE” made a lovely name. Also for SUPLEE, create him friends Milk Shake, Ade, Fries, salad, BBQ fire.
02. 로고 및 슬로건 개발
지난 6월 즈음, 비버랩은 크라이치즈버거 금정점 오픈을 하며 매장 한켠 슈퍼심플 테스트 매장을 만들어 드렸었습니다. 이때 클라이언트분들께서 미리 제작해 오신 슈퍼심플의 로고를 처음 만나보았을 때의 로고 컬러는 짙은 청록색이었기 때문에 신선한 재료의 이미지가 떠오르지가 않았었습니다.
비버랩은 슈퍼심플의 많은 강점 중 하나가 신선한 재료라고 생각했기 때문에, 이를 연상할 수 있는 노란색이 섞인 그린 컬러에 민트를 한 방울 섞어 신선하고 영한 브랜드 이미지를 표현했습니다. 식욕을 돋우어 주고 풍미가 느껴지는 옐로우와 난색 계열의 아이보리 두 가지 컬러들을 서브 컬러로 선정했습니다.
앞서 브랜딩 출발점을 스터디하며 만들었던 메인 슬로건 ENJOY, SUPER SIMPLE 그리고 이를 뒤받쳐줄 서브 슬로건 WE’RE SUPER FRESH, SUPER TASTY 두 문장들을 필두로 브랜드의 다양한 키 비주얼을 잡아 나갔습니다.
02. Create logos and slogans
Beaver Lab opened its seventh store of ‘CRY CHEESE BUGER’ around June 2022 to create an ‘SUPER SIMPLE’ test kitchen at the corner of the store. This is when the Beaver lab first met the logo of SuperSimple. The logo color was dark green, couldn’t think of a fresh ingredients brand image. We thought one of the many advantages of ‘SUPER SIMPLE’ was fresh ingredients, so more yellow and revised it to the current green color.
Considering the brand’s target, we added a young image to the color by mixing a drop of mint color. We selected ivory and yellow colors that stimulate appetite and give flavor as sub-colors of the brand. The main slogans “Enjoy, SUPER SIMPLE” and sub slogans “WE’RE SUPER FREASH, SUPER TASTY,” which were created various key visuals design.
02. 로고 및 슬로건 개발
지난 6월 즈음, 비버랩은 크라이치즈버거 금정점 오픈을 하며 매장 한켠 슈퍼심플 테스트 매장을 만들어 드렸었습니다. 이때 클라이언트분들께서 미리 제작해 오신 슈퍼심플의 로고를 처음 만나보았을 때의 로고 컬러는 짙은 청록색이었기 때문에 신선한 재료의 이미지가 떠오르지가 않았었습니다.
비버랩은 슈퍼심플의 많은 강점 중 하나가 신선한 재료라고 생각했기 때문에, 이를 연상할 수 있는 노란색이 섞인 그린 컬러에 민트를 한 방울 섞어 신선하고 영한 브랜드 이미지를 표현했습니다. 식욕을 돋우어 주고 풍미가 느껴지는 옐로우와 난색 계열의 아이보리 두 가지 컬러들을 서브 컬러로 선정했습니다.
앞서 브랜딩 출발점을 스터디하며 만들었던 메인 슬로건 ENJOY, SUPER SIMPLE 그리고 이를 뒤받쳐줄 서브 슬로건 WE’RE SUPER FRESH, SUPER TASTY 두 문장들을 필두로 브랜드의 다양한 키 비주얼을 잡아 나갔습니다.
02. Create logos and slogans
Beaver Lab opened its seventh store of ‘CRY CHEESE BUGER’ around June 2022 to create an ‘SUPER SIMPLE’ test kitchen at the corner of the store. This is when the Beaver lab first met the logo of SuperSimple. The logo color was dark green, couldn’t think of a fresh ingredients brand image. We thought one of the many advantages of ‘SUPER SIMPLE’ was fresh ingredients, so more yellow and revised it to the current green color.
Considering the brand’s target, we added a young image to the color by mixing a drop of mint color. We selected ivory and yellow colors that stimulate appetite and give flavor as sub-colors of the brand. The main slogans “Enjoy, SUPER SIMPLE” and sub slogans “WE’RE SUPER FREASH, SUPER TASTY,” which were created various key visuals design.
03.브랜드 비주얼 만들기
앞서 작업한 디자인들이 담긴 패키지들과 메뉴 사진들을 촬영하기 위해 촬영 전 한달여간 콘셉트, 의견 조율 등 많은 준비를 하며 촬영에 임했습니다. 스튜디오 시즈닝의 김미희 푸드 스타일 리스트님과, 디오스튜디오 정우혁 실장님께서 3박 4일간 긴 촬영에 많은 도움을 주셨습니다. 촬영 비주얼 콘셉트 또한 브랜드 이름처럼 슈퍼심플하게, 그들의 음식에 집중하기 위해 불필요한 소품 요소들을 배제하였고, 브랜드의 친근한 이미지를 위해 따스한 배경 컬러와 딱딱한 구도가 아닌 자유로운 배치로 구성하여 촬영했습니다.
03. Create brand visual
To take a photo of the package design, and brand food things. I prepared a lot of things such as coordinating concepts and opinions for about a month before filming. We worked on a brand visual project with the director of Studio Seasoning and DIO Studio for 4 days.
03.브랜드 비주얼 만들기
앞서 작업한 디자인들이 담긴 패키지들과 메뉴 사진들을 촬영하기 위해 촬영 전 한달여간 콘셉트, 의견 조율 등 많은 준비를 하며 촬영에 임했습니다. 스튜디오 시즈닝의 김미희 푸드 스타일 리스트님과, 디오스튜디오 정우혁 실장님께서 3박 4일간 긴 촬영에 많은 도움을 주셨습니다. 촬영 비주얼 콘셉트 또한 브랜드 이름처럼 슈퍼심플하게, 그들의 음식에 집중하기 위해 불필요한 소품 요소들을 배제하였고, 브랜드의 친근한 이미지를 위해 따스한 배경 컬러와 딱딱한 구도가 아닌 자유로운 배치로 구성하여 촬영했습니다.
03. Create brand visual
To take a photo of the package design, and brand food things. I prepared a lot of things such as coordinating concepts and opinions for about a month before filming. We worked on a brand visual project with the director of Studio Seasoning and DIO Studio for 4 days.
영상 프로덕션 글로라이즈의 이종진 실장님께서 촬영을 마친 메뉴 연출컷에 슈프리 캐릭터를 함께 활용하여 발랄하고 귀엽게 움직이는 슈프리 모션 그래픽 영상을 만들어 주셨습니다. 개발한 영상은 비버랩이 만들어드린 슈퍼심플의 첫 매장 공간 곳곳에서 소개됩니다.
video production the ‘Gloize’, created a SUPLEE motion graphic video that moves in a lively and cute way by using the character in the food photo. The video will be introduced throughout the first store space of Super Simple created by Beaver Lab.
영상 프로덕션 글로라이즈의 이종진 실장님께서 촬영을 마친 메뉴 연출컷에 슈프리 캐릭터를 함께 활용하여 발랄하고 귀엽게 움직이는 슈프리 모션 그래픽 영상을 만들어 주셨습니다. 개발한 영상은 비버랩이 만들어드린 슈퍼심플의 첫 매장 공간 곳곳에서 소개됩니다.
video production the ‘Gloize’, created a SUPLEE motion graphic video that moves in a lively and cute way by using the character in the food photo. The video will be introduced throughout the first store space of Super Simple created by Beaver Lab.