SUPER
SIMPLE
2022 November, 86sqm
Brand & Space Identity, Interior, Construct
2022 November, 86sqm : Brand Identity ・ Space Identity ・ Interior ・ Construct
Burger brand store ‘SUPER SIMPLE’ which was completed in NOVEMBER 2022. It’s a new hamburger brand ‘SUPER SIMPLE’ created by Cry Cheese Burger with 10 years of brand experience. It boldly used the brand’s colors Mint Green and sub-color Yellow, and applied the graphic design developed by Beaver-Lab to the front and sides of the exterior of the Tri-Vision signage, which changes three sides over time, creating a strong first impression of the brand that attracts passers-by.
the hall interior was space where customers eat, the brand and sub-color are applied as the main colors of the warm-colored ivory feel tasty. We selected terrazzo tiles mixed with orange color point of monotone that is less contaminated and easy to manage as the floor finish material. The lighting is designed with subtle lighting so that customers can comfortable while staying at the store. Along with the space such as visual, signage, and merchs, the branding designs created by Beaver Lab fill the space, creating a wonderful space that harmonizes the stories of SUPER SIMPLE.
Burger brand store ‘SUPER SIMPLE’ which was completed in NOVEMBER 2022. It’s a new hamburger brand ‘SUPER SIMPLE’ created by Cry Cheese Burger with 10 years of brand experience. It boldly used the brand’s colors Mint Green and sub-color Yellow, and applied the graphic design developed by Beaver-Lab to the front and sides of the exterior of the Tri-Vision signage, which changes three sides over time, creating a strong first impression of the brand that attracts passers-by.
the hall interior was space where customers eat, the brand and sub-color are applied as the main colors of the warm-colored ivory feel tasty. We selected terrazzo tiles mixed with orange color point of monotone that is less contaminated and easy to manage as the floor finish material. The lighting is designed with subtle lighting so that customers can comfortable while staying at the store. Along with the space such as visual, signage, and merchs, the branding designs created by Beaver Lab fill the space, creating a wonderful space that harmonizes the stories of SUPER SIMPLE.
2022년 11월 완공 된 서울 강남에 위치한 햄버거 브랜드 ‘슈퍼심플’의 첫 매장입니다.
슈퍼심플은 크라이치즈버거가 10년 동안 오직 햄버거 하나만을 위해 집중과 노력을 한 결과로 만든 새로운 브랜드입니다. 슈퍼심플 브랜드 컬러인 민트 그린과 서브 컬러인 옐로우를 과감히 사용하였고, 외장 전면과 측면에 시간에 따라 삼면이 바뀌는 트라이비전 사이니지에 비버랩이 공간과 함께 개발한 그래픽 디자인을 적용하여 지나가는 고객들의 시선을 끄는 브랜드의 강렬한 첫인상을 만들었습니다.
고객들이 식사를 하는 내부 공간은 풍미가 느껴지는 난색 계열 아이보리를 주색으로, 브랜드 컬러와 서브 컬러를 포인트로 적용하였습니다. 바닥의 오염이 덜 부각되고 관리가 용이한 모노톤에 포인트로 오렌지 컬러가 섞인 테라조 타일을 바닥 마감재로 선정하였습니다. 햇살이 잘 들어오는 공간의 자연광 조도를 활용하여 고객들이 머무르는 동안 안락하고 편안하게 이용할 수 있는 은은한 조도로 조명들을 설계했습니다. 비주얼, 사이니지, 굿즈 등 공간과 함께 비버랩이 개발한 브랜딩 디자인들이 공간을 채워주며 슈퍼심플만의 이야기들이 조화롭게 담긴 멋진 공간으로 탄생했습니다.
2022년 11월 완공 된 서울 강남에 위치한 햄버거 브랜드 ‘슈퍼심플’의 첫 매장입니다.
슈퍼심플은 크라이치즈버거가 10년 동안 오직 햄버거 하나만을 위해 집중과 노력을 한 결과로 만든 새로운 브랜드입니다. 슈퍼심플 브랜드 컬러인 민트 그린과 서브 컬러인 옐로우를 과감히 사용하였고, 외장 전면과 측면에 시간에 따라 삼면이 바뀌는 트라이비전 사이니지에 비버랩이 공간과 함께 개발한 그래픽 디자인을 적용하여 지나가는 고객들의 시선을 끄는 브랜드의 강렬한 첫인상을 만들었습니다.
고객들이 식사를 하는 내부 공간은 풍미가 느껴지는 난색 계열 아이보리를 주색으로, 브랜드 컬러와 서브 컬러를 포인트로 적용하였습니다. 바닥의 오염이 덜 부각되고 관리가 용이한 모노톤에 포인트로 오렌지 컬러가 섞인 테라조 타일을 바닥 마감재로 선정하였습니다. 햇살이 잘 들어오는 공간의 자연광 조도를 활용하여 고객들이 머무르는 동안 안락하고 편안하게 이용할 수 있는 은은한 조도로 조명들을 설계했습니다. 비주얼, 사이니지, 굿즈 등 공간과 함께 비버랩이 개발한 브랜딩 디자인들이 공간을 채워주며 슈퍼심플만의 이야기들이 조화롭게 담긴 멋진 공간으로 탄생했습니다.